سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان بعد از جراحی چاقی سرعت کاهش وزن را به حداکثر رساند

افزایش وزن بعد از جراحی چاقی(اسلیو معده و انواع بای پس معده) بزرگترین نگرانی افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار می گیرند می باشد.

در اولین سال بعد از اسلیو و بای پس معده ، اکثر مردم رژیم غذایی توصیه شده را با پشتکار و ورزش منظم رعایت می کنند. بعد از اینکه رژیم غذایی شما بعد از 6 هفته ، به حالت عادی باز می گردد و شما می توانید تنوع بیشتری از غذاها را مصرف کنید ، برخی از افراد ممکن است قربانی عادات غذایی قدیمی و انتخاب نامناسب شیوه زندگی شوند. با این حال ، چند روش برای به حداکثر رساندن کاهش وزن پس از جراحی چاقی وجود دارد.

1?از عادت های “بد خوردن” بپرهیزید!

به گفته محققان ، این عادات بد غذایی باعث افزایش وزن یا کاهش سرعت کاهش وزن می شود. چنین عادات بدی شامل خوردن در زمانی که احساس سیری می کنید ، خوردن فست فود ها ، پرخوری ، ریزه خواری مداوم و نا سالم غذاهای نامناسب (هله هوله) در طول روز و پرخوری عصبی است.

2?به گروه افراد با تجربه ی انجام عمل جراحی چاقی بپیوندید از تجربه ی یک دیگر بهره بگیرید.

آنها نه تنها به شما در غلبه بر این شکست کمک می کنند ، بلکه می توانند به شما کمک کنند که مشکل کاهش وزن خود را تشخیص دهید و در صدد جبران آن برآیید. همچنین ، می توانید از برخی از داروهای کاهش اشتها که دارای تأییدیه FDA و مورد تائید دکتر کبیری زاده هستند استفاده کنید .

3?کالری مورد نیاز بدن خود را محاسبه کنید و برای تغذیه ی خود با توجه به آن برنامه ریزی کنید و از مصرف کالری اضافی خودداری کنید!

این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما به طرز شگفت انگیزی حقیقت دارد. اگر انتخاب کرده اید که بعد از جراحی معده وزن کم کنید ، با توجه به محدودیت های حجمی ( طی عمل اسلیو معده ) و محدودیت های جذبی ( طی عمل بای پس معده ) کالری کافی را دریافت نخواهید کرد. هنگامی که تحت این اعمال جراحی قرار می گیرید ، هورمون اصلی گرسنگی ، معروف به گرلین ، به طور چشمگیری کاهش می یابد تا احساس گرسنگی نکنید. هنگامی که کالری کافی دریافت نمی کنید ، بدن شما با “نگه داشتن” هر منبع انرژی موجود پاسخ می دهد .در این مرحله ، غذاهایی که سرشار از پروتئین و لذت بخش هستند منبع عالی کالری هستند.

4?از اقدام برای باردار شدن خودداری کنید!

توصیه می شود در دو سال اول پس از جراحی از بارداری خودداری کنید. در این دوره بدن شما حداقل تا 12 ماه پس از عمل وزن خود را با سرعت بالا کاهش می دهد. در این زمان ، بارداری می تواند تهدید کننده ی سلامت خودتان و جنین در حال رشد باشد و می تواند خطرناک باشد. در صورت تمایل به فعالیت جنسی ، توصیه می شود از روش های پیشگیری از بارداری مناسب استفاده کنید و در مورد باردار شدن با متخصص جراحی چاقی خود مشورت کنید.

مهمترین راه برای به حداکثر رساندن کاهش وزن پس از عمل جراحی ، پیروی دقیق از دستورات جراح است. برای آگاهی از پیشرفت خود و تنظیم رژیم غذایی یا داروهای خود ، در کوتاه مدت و بلند مدت توسط پزشک خود ویزیت شوید. سلامت شما نه تنها به عمل جراحی شما بستگی دارد ، بلکه تا حد زیادی به تغییر سبک زندگی شما ، بعد از عمل بستگی دارد.

صفحه ی اینستاگرام دکتر یاسر کبیری زاده را دنبال کنید!